Przejdź do treści
2023
2023.
Przejdź do stopki

Wycieczka „Tajemnicza Ziemia Sandomierska” w ramach programu "Poznaj Polskę"

Wycieczka „Tajemnicza Ziemia Sandomierska” w ramach programu

Treść

Uczniowie klas 4-8 w ramach programu „Poznaj Polskę” mieli okazję odwiedzić
„Tajemniczą Ziemię Sandomierską”. Pierwszą atrakcja był Sandomierz - historyczny zespół architektoniczno-krajobrazowy. Podczas spaceru zobaczyliśmy zabytkowy Rynek wraz z kolorowymi kamienicami i Ratuszem, Kościół św. Jakuba. Kolejnym zwiedzonym miejscem była Brama Opatowska, z której mogliśmy podziwiać piękny widok na ziemię sandomierską i Wisłę oraz Zamek Sandomierski.
Następnie odwiedziliśmy owiane legendami Sandomierskie Lochy- obecna podziemna trasa turystyczna. Kolejnym punktem wycieczki był spacer lessowym Wąwozem Królowej Jadwigi, który doprowadził nas nad brzeg Wisły, skąd wyruszyliśmy na widokowy rejs statkiem po Wiśle.
Następnego dnia udaliśmy się do miejscowości Ujazd, gdzie znajdują się niezwykłe ruiny Zamku Krzyżtopór, którego układ jest odzwierciedleniem kalendarza.
Naszą wycieczka zakończyła się zwiedzaniem pobenedyktyńskiego zespołu klasztornego oraz przedchrześcijańskich obwałowań kamiennych na Łysej Górze.